Wat betekend een flitsende ring in een )horror) film?

Ik heb dus net de film Ouija gekeken en het viel me op dat er meerdere keren een flitsende ring op het scherm kwam. Wat betekend die ring en waarom is het er???

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

De flitsende ring is op een filmrol het teken voor de bediener van de projectoren voor het moeten starten van de volgende filmrol op een tweede projector om de film zonder te stoppen door te laten spelen. Bij het overzetten van filmrollen naar andere media, zoals videoband of dvd blijft de ring dan te zien. Het is niet alleen bij horrorfilms. Tegenwoordig gebruikt men meestal digitale media, ook in de bioscoop, zodat de ring overbodig is geworden.