Wie kent een zwart/wit film uit de 2e wereldoorlog, de titel is ongeveer: Mrs ....... rosegarden ?

Het is denk ik een propagandafilm van de Engelsen. Na de mislukte slag om Duinkerken eind mei/begin juni 1940. Er kwam een evacuatie op gang waar zo'n 900 boten meer dan 300.000 Britse en Franse soldaten naar Engeland konden terughalen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Amadea
7 jaar geleden
Misschien "Miss Grant Goes to the Door" van Brian Desmond Hurst.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dank je voor je tip, het is hem helaas niet, maar zet me wel weer op een spoor om de goede te vinden, als ik hem heb gevonden zal ik dat hier ook melden. Mocht je van dit soort films houden, een goede film is ook "The eagle has landed" uit 1976 (commerciele film) met Michael Caine, Donald Sutherland, Robert Duvall. http://www.imdb.com/title/tt0074452/?ref_=fn_al_tt_1
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb hem gevonden... de film is gebaseerd op een boek uit 1940 "Mrs. Miniver" van Jan Struther.
dankzij jou tip gevonden op
https://en.wikipedia.org/wiki/Mrs._Miniver_(film) en staat ook op Imdb: http://www.imdb.com/title/tt0035093/?ref_=nv_sr_1 Nou heb ik vaker films gezocht die ik vroeger schitterend vond en later kunnen terug kijken en in je herinnering was die film fantastisch, terwijl je als je hem nu ziet denkt... pfff was dat nou zo goed ?
je bent ouder en ziet dingen gewoon anders, maar goed..
bedankt in ieder geval, ik zal eens kijken of ik hem nog ergens kan bestellen of downloaden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De film is te koop, maar zonder NL ondertitel, ik weet niet of het hier mag om een link te plaatsen
maar de link is:
https://www.amazon.com/Mrs-Miniver-Greer-Garson/dp/B00011D1OU
dudemeister
7 jaar geleden
Kelly's Heroes .... tijdloos

Antwoorden (1)

Je bedoelt volgens mij de film Mrs miniver die zich afspeelt omstreeks duinkerken ww2
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
bedankt, maar ik heb hem vorige week al gevonden, kijk bij reacties