Kent iemand een aantal films over de Griekse Mythologie?

Het liefst van de afgelopen 10 jaar en een beetje vergelijkbaar met Clash of the Titans en Percy Jackson & the Lightning Thief

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8K

Antwoorden (7)

Of het echt mythologie is... Troy

http://en.wikipedia.org/wiki/Troy_%28film%29
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij op school kijken we 'the storyteller'
Dat zijn verhalen, elk verhaal duurt een halfuur ofzo. We kijken wel meer films, maar dit zijn de enige waarbij ik niet direct in slaap val (A)

Toegevoegd na 57 seconden:
Het klinkt nu niet leuk, maar dat komt gewoon omdat ik niet zo van het vak houd ;). De jongens uit mijn klas die griekse mythologie leuk vinden vinden dit ook helemaal geweldig :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je heb uiteraard Troy (met Brad Pitt).
Spartakus

Momenteel draait Clash of the Titans in de bioscoop.

Qua tekenfilms heeft Disney Hercules uitgebracht.

Toegevoegd na 5 minuten:
Oh ik zie net de uitleg van je vraag, je noemt Clash of the Titans zelf al en het gaat over de afgelopen 10 jaar. De film Spartakus is in 1960 gemaakt (met in de hoofdrol Kirk Douglas, vader van Michael Douglas).
Daarnaast is Spartakus in 2004 opnieuw opgenomen, nu als miniserie. Deze wordt momenteel elke zondagavond uitgezonden, ik dacht op Veronica.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spartacus was een romeinse slaaf die een opstand geleid heeft. Niets met de grikese mythologie te maken .
Zoek in de bibliotheek. Zij hebben allerlei op literatuur en cultuur geschoeide films.
Bovendien zou je dan ook een boek kunnen lezen over de Griekse Mythologie. Ik vond het altijd zeer boeiende verhalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Orpheu Negreu van Jean Cocteau .Moeilijke film voor cinefielen maar gebaseerd op de griekse mythologie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Odyssee, de beste film over Griekenland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Troy (2004) en verder zijn er een paar miniseries die als film zijn uitgekomen: Odyssey (1997) en Jason and the Argonauts (2000).