Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het centrum van de Europese filmindustrie?

Ik maak een verslag over de Europese filmindustrie en vroeg me af waar de grootste Europese(voor internationaal publiek) films worden gemaakt. Ik heb gezocht op het internet en kom niet veel verder dan Ierland(geen precieze stad/stadsdeel). Dus de vraag is: weet iemand het wat het Europese Hollywood/Bollywood is? Alvast bedankt!

Toegevoegd na 3 uur:
Gezien de reacties dat het er niet is, waar zitten de grootste Europese film studio`s?(Verspreid van elkaar dan)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is er niet echt zover ik weet.
SimonV
8 jaar geleden
Zie hier voor de reden:
http://www.radio1.nl/item/36655-Waarom%20is%20er%20geen%20Europese%20Hollywood?_html=

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er bestaat geen Europese Hollywood.
In Saint-Denis (dichtbij Parijs) is de grootste Europese filmstudio gevestigd: Europacorp.
(Lees meer...)
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, dit is een grote studio. Dus niet bepaald een centrum waar veel producers, makers, acteurs etc. bij elkaar komen. Het is wel een grote studio, dus voor mijn tweede vraag klopt het wel. Bedankt!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oh, ik las je antwoord niet goed. Ik las dit: "Er bestaat een," In plaats van geen. Bedankt!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding