Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet het kerstfilmpje over een mannetje verkleed als kerstman met een pot waar steeds geld uit komt?

Ik moest daar van de week ineens asn denken.

Ik heb vroeger een tekenfilpje gezien van een klein mannetje die verkleed was als kerstman. Hij had een zwarte pot bij zich en daar kon hij steeds stapeltjes bankbiljetten uit halen. Dan werd de pot even goudkleurig (warm?) en dan kon hij er geld uit halen.

Hij gaf dat geld weg voor goede dingen. Er zat ook een schurk in. Deze was ook verkleed als kerstman en hij probeerde steeds zijn pot om te wisselen met die van de kleine kerstman.

Ik herinner me ook een politieagent die steeds probeerde de kerstmannen aan te houden voor bedelen en volgens mij was er ook een hondje bij die de kleine kerstman probeerde te beschermen.

Uiteindelijk kwam alles goed en kreeg de dief of de politieagent een kus van een klein meisje.

Toegevoegd na 1 minuut:
Gezien tussen 1985 en 1998

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De naam van het kerstfilmpje is 'The Christmas Toy'. Het is een animatiefilm uit 1986, geproduceerd door Jim Henson.
(Lees meer...)
Bronnen:
5 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding