Bij welke Star Wars film moet ik beginnen met kijken?

Ik wil alle Star Wars films kijken maar bij welke Star Wars moet ik beginnen want Episode 4, 5 en 6 zijn eerder uitgebracht dan Episode 1, 2 en 3.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
8 jaar geleden
Ik heb ze zelf bekeken in de volgorde dat ze zijn uitgebracht, zo heeft de regisseur het bedoeld
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En wel opschieten voor 7.
Ritsuka
8 jaar geleden
Kan makkelijk, alles achter elkaar doorkijken is volgens mij ongeveer 13 uur.
Thecis
8 jaar geleden
@Ritsuka,
deel 4, 5 en 6 eerst kijken omdat Lucas het zo bedoeld heeft, is niet correct. Het is vanwege budget technische redenen geweest dat eerst 4, 5 en 6 is uitgebracht. Niet omdat hij het graag zo wilde. van oorsprong is het altijd al een 6-delig verhaal geweest. Het is niet voor niets dat de eerste film begon met IV: A new hope...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@thecis Er is nog een heel ander verhaal: http://spinoff.comicbookresources.com/2014/06/18/movie-legends-revealed-when-did-the-first-star-wars-become-episode-iv/ IV werd pas IV genoemd toen men besloot om TESB, V te gaan noemen. Star Wars was altijd wel bedoeld als 9-delig of ooit zelfs meer. Maar zoals ook in het artikel staat beschreven, George Lucas heeft er zoveel verschillends over gezegd dat iedereen die een uitspraak pakt er wat anders over kan zeggen. Het mooie van 4,5,6 kijken en dan 1,2,3 is dat je dan bij de minder oplettende kijker 2 Aha momenten hebt (beide rond dezelfde persoon). Als je 123456 kijkt is dat allemaal al duidelijk. Ik heb het dus expres zo met m'n vriendin gekeken en die had dus twee keer de clou niet door tot het laatst.
Thecis
8 jaar geleden
@MrTomaat Daar heb je absoluut gelijk in ja. Kan er niets anders van maken :-)
Ik moet alleen wel even denken wat je bedoelt met de 2 aha momenten. De eerste snap ik wel, maar de 2e heb ik even niet (Pm het desnoods). Wellicht dat ik het al zo logisch vind (ken de verhalen vrij goed) dat ik het niet als aha moment zie... :D

Het beste antwoord

Ja gewoon 4,5,6 en dan 1,2,3 kijken. en dan nog een keer het begin van 4 (om te kijken hoe mooi het dan aansluit).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Thecis
8 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb je nu je zin?
HeerVoldemort
8 jaar geleden
@DaGrimReaper2002 is er iets verkeerd aan dit antwoord?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
nee, maar aan het mijne kennelijk wel
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@dagrimreaper2002 er was op zich niks onjuist aan, alleen was het een spoiler. Jammer genoeg kent GV geen spoilerbeveiliging. zodat je zelf kan kiezen of je die leest. Ik zag het antwoord zelfs als een trollantwoord daardoor. Het is natuurlijk flauw om bij een vraag van iemand die een filmreeks gaat kijken alle belangrijke momenten al weer te geven. Ik heb verder geen invloed op de verwijdering, behalve de melding. Als je het niet eens bent met verwijdering kan je moderatie vragen om je antwoord terug te laten zetten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor u antwoord!