Kijk hier eens, hier staan wel wat goeie bij =)

http://www.goeievraag.nl/vraag/echte-goede-horrorfilms.43061

Toegevoegd na 8 minuten:
Oh en zelf vind ik 'the descent', I (still) know what you did last summer, Silent Hill, The Grudge, Dead silence, final destination en de Hannibal-films heel goed (ook al zijn de Hannibal films meer thriller dan horror, denk ik)
Ik heb ook veel gehoord over The Exorcist, maar die lijkt me te eng.. ik kan nachten wakker liggen van 'geestenhorror'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Scream vond ik een hele goeie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
SAW!!

Toegevoegd na 3 minuten:
en The Omen is ook wel griezelig...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nightmare on elmstreet [freddy krueger]
hellraiser.
dat zijn toch echt wel de toppers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- The thing
- The exorcist
- The Fly
- Dawn of the dead
- The omen
- Videodrome
- Re-animator
- Texas chainsaw massacre
- Poltergeist
- C.H.U.D
- Ring
- Henry
- Child's play
- The blair witch project
- Host
- Brothers Keeper
- IT
- Day of the Dead

Hou je bedlampje maar aan vannacht ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mirrors past goed bij wat je zoekt.
http://www.youtube.com/watch?v=iruKQmPBrbU Trailer
Toch blijft mijn favoriet de Franse horrorfilm Martyrs, echt een meesterwerk maar wel gore.
2 oudjes, met lekkere schrikeffecten: Rosemary’s baby en the birds.
oh ja de ring doet het ook wel goed, is wel wat bekender, denk ik.
En de skeleton key, ook een aanrader.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
the last house on the left vond ik een hele mooie. Niet bepaald echte horror, maar horror/thriller. Echt heel spannend en volgens mij een van de mooiste naast Eden Lake (ook heel mooi), maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk.