Is anoniem youtubevideo's maken nog steeds leuk voor kijkers ?

Ik wil heel graag youtube video's maken maar ik mag niet met mijn gezicht op het internet. Vinden kijkers het nog steeds leuk om video's van mij te kijken ? Ik vind het moeilijk om het in te schatten. Kan het youtubekanaal ook groot en populair worden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Dat verschilt een beetje per soort video. Als je een liedje inzingt is het (behalve als je een clip hebt waar jij niet in voorkomt) of als je een make-up video doet, gek als je geen gezicht van iemand ziet.
Maar als je bijvoorbeeld uitlegt hoe iets werkt zoals een 'unboxing video' of iets maakt (taarten bijvoorbeeld) is het niet per se nodig dat je met je gezicht op internet komt.
En ook als je een soort documantaire maakt, bijvoorbeeld over je huisdier, is het niet direct nodig dat jij herkenbaar in beeld bent.

Een vreemde hype is bijvoorbeeld het uitpakken van chocolade-eieren. Als je klikt op de 1e link zie je dat dat filmpje meer dan 27 miljoen keer is bekeken en er komt niemand met zijn/haar gezicht in beeld. In de tweede bron wordt een taart versierd, is meer dan 600.000 keer bekeken en ook daar geen gezicht in beeld.

Dus ja, er is best nog wel interesse in filmpjes waarbij iemand niet met het gezicht in beeld verschijnt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klopt ; lang niet voor alles is een gezicht nodig, en toch kun je daar verbazend veel succes mee hebben.

Andere antwoorden (1)

Ligt eraan wat voor video's je maakt. Ik denk dat voor de meeste video's het niet uit maakt