Hoe komt het dat films of series uitlekken?

Bijvoorbeeld de eerste 4 afleveringen van game of thrones die nu al gelekt zijn. Hoe gaat dat zijn werk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

In dit specifieke geval zijn er een paar afleveringen naar recensenten gegaan, een er van heeft deze op het internet gezet (of wellicht via via).

Zo gebeurt het ook vaak met films die mee willen doen aan de oscarnominaties, deze wordt aan veel mensen voordat de premiere er is gegeven om hun nominatie-oordeel te kunnen vellen. Dan zijn er nog de lekken van een van de medewerkers in de enorme keten voor dat de film daadwerkelijk in de winkel ligt.

Zo had (en heb?) je ook van die films waar nog de frameteller nog in zit of waar om de zoveel tijd "for your consideration" in beeld verschijnt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Deze kopieën worden ook wel screeners genoemd.

Toegevoegd na 22 minuten:
Andere manieren staan in de pirated wiki link.

Toegevoegd na 28 minuten:
Overigens is de video/audiokwaliteit van de meeste vroeg uitgelekte films/series vaak niet best. Ik wacht bijna altijd de Blu-ray release af of tv-uitzending voor dat ik download, zo ook hier.