Waarom kan ik film niet van echt onderscheiden?

Ik kan niet tegen grof geweld films en ook kan ik absoluut niet naar thrillers kijken.Ik wordt er gewoon in meegezogen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
herkenbaar!! Ik loop uit bioscopen weg als er geweld in een film is.
Ik kon niet op excursie naar de Gevangenpoort. Ik word misselijk.
Ook als het verzonnen geweld is, want dan denk ik: hoe krijgt een mens het verzonnen.
Ik kan wel tegen detectives, mits het lijk er al ligt!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist ja,ik ben blij dat ik niet de enige ben.

Het beste antwoord

Ik herken het bij mezelf ook. Een inlevingsvermogen zo groot, waardoor je echt in de film zit en niet meer reageert op signalen van je echte omgeving. Als ik echt in een film zit, schrik ik sneller, wordt ik sentimenteler, dan mijn mede kijkers. Als kind verloor ik nog weleens de werkelijkheid, waarbij ik in staat was om de film verder te laten spelen in mij echte wereld. Ik denk dat jij, net als ik, gewoon een een bult aan fantasie,emoties, creativiteit en inlevingsvermogen (waarschijnlijk kun je je ook goed in anderen in het echte leven verplaatsen.. mensen zullen dit waarderen). Misschien heb je ook wel een concentratie dingetje, zoals ik. Ik vind het soms moeilijk om ergens de concentratie voor op te brengen, maar als ik er in zit, dan zit ik er ook echt met open mond van te genieten. Misschien een beetje gebrek aan een stukje nuchterheid en rationaliteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je hebt waarschijnlijk een groot inlevingsvermogen.. Je kan je zo goed verplaatsen in een ander dat geweld extra hard binnen komt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat komt omdat films en echt in niets van elkaar verschillen en omdat je gelooft dat wat je ziet waar is...

het geldt waarschijnlijk niet alleen voor enge films, maar ook voor lieve of romantische...

naast films op TV geldt het ook nog eens voor de film die het leven direct voor je ogen afspeelt... ook daarbij geloof jij dat het helemaal echt is... alle spelers spelen hun rol zo goed en het is zo briljant geregisseerd dat het net echt lijkt... het laat je verliefd worden op een van de hoofdrolspelers, het laat je verveeld worden tijdens scenes die je al vaker hebt gezien of je wordt bang als er iets dreigends op je af komt... is het niet zo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog erger. Ik kan onpasselijk worden van hoogtevrees in een tekenfilm of zoiets als Batman.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik herken dat heel erg.
Als ik een spannende film kijk, alleen op de bank moet ik regelmatig weg zappen.
Soms als het heel spannend word doe ik het geluid uit.

Ik kan die spanning niet verdragen.....
Ik denk dat je gewoon heel gevoelig bent en veel inlevingsvermogen hebt.