Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

bestaan er 3D brillen voor brildragende

ik ben bril dragend en vind zo'n kartonnen bril die je bij een dvd film krijgt maar een ON ding
heb nog niet zo'n bril uit een bioscoop geprobeerd
passen die goed over je bril heen ?

of zijn er ook 3d brillen op sterkte ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De 3D bril in de bioscoop is zwaarder en bevat een batterij. De hele bril past goed over je eigen bril heen. Ik raad je wel aan een schoonmaakdoekje mee te brengen, want vlekken zijn heel vervelend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De weggooi-3D-brillen die wij bij Avatar kregen, passen volgens het bioscooppersoneel over je bril heen, en dat lukt ook wel, maar zit wel razend irritant, vond ik. De pootjes van mijn bril werden enorm in mijn hoofd geduwd, redelijk pijnlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat verschilt dan erg per bioscoop. Die van ons heeft vaste brillen. Redelijk zwaar, maar ze passen wel goed. Het enige probleem is de vieze vlekken, dus ik neem altijd schoonmaakdoekjes mee. Er stond vorige week wel een artikel in NRC Next (dacht ik) over de toekomst van dit soort brillen. Er zijn momenteel nog verschillende systemen en verschillende brillen. Dat gaat veranderen en wellicht kunnen mensen dan hun eigen bril kopen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja de brillen uit de bioscoop zijn speciaal ontwikkeld dat brildragende mensen hem ook kunnen dragen. Alleen heb je er thuis niet zoveel aan, want ik ben er laatst achter gekomen dat die brillen via een infrarood systeem werken, en het dus alleen goed doen in de bios. (ze kunnen beelden fracties van een seconde vertragen om het gewenste effect te krijgen).

Toegevoegd na 3 minuten:
( ze kunnen je ene ook per beeldje iets meer rood of iets meer blauw/groen laten lijken, door de bril voor nog meer gewenste effecten..!)

Toegevoegd na 4 minuten:
* je ene = je ene glaasje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ze zullen waarschijnlijk wel gemaakt kunnen worden, op sterkte, maar ik denk dat je dan niet voor de kosten op wilt draaien. Een kartonnen brilletje over je gewone bril is toch voor die ene film wel goedkoper.
Als je in de situatie zit dat je kunt zeggen: "geld speelt geen rol", ja dan.......
(Lees meer...)
14 jaar geleden
3D brillen op sterkte nog niet gevonden, maar ben wel bij Pathé geweest en daar was een bril die voor mij wel goed over de bril paste...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit eigen ervaring weet ik dat er 3D-brillen zijn die gewoon over je bril passen, alhoewel je ziet er belachelijk uit. Deze bril kun je krijgen in de bioscoop, je moet ze na afloop wel weer inleveren dus.

In Amerika gebruiken ze een wegwerp 3D-bril, maar voor sommige personen hebben ze een speciale bril op sterkte laten maken, deze zijn dan logischerwijs niet bedoel voor eenmalig gebruik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of ze op sterkte verkrijgbaar zijn weet ik niet, maar binnenkort met de release van 3d televisies zijn de kartonnen brilletjes verleden tijd. Dit word een bril met batterijen. aangezien dit voor groot publiek moet gaan werken zullen ze vast rekening houden met brildragende mensen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt aan je bioscoop. Hebben zij een actief- of een passief polarisatie systeem gekozen. Bij een actief systeem is het moeilijk om een bril op sterkte te maken. Dan moet je de bril gewoon achter de 3d bril plaatsen.
Bij het passieve systeem kun je naar je opticien gaan en er een voor je laten maken. De vraag van de opticien zal dan zijn aan welke kant de verticale polarisatie moet komen. Dit moet dan even overlegt worden met de bioscoop. Niet alle opticiens kunnen dit. Ik denk dat je wel even naar een goede opticien moet gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding