Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Uit welke film komt het fragment dat twee agenten surveilleren in een auto en één zn raampje opendoet en roept: "hey gumpotlood!" naar een jongen?

None

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Antoni
9 jaar geleden
Is dat een Nederlandse (of misschien Belgische) of een Amerikaanse (Engelstalige) film?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoi Antoni, goed punt, het gaat om een Amerikaanse film inderdaad.
Antoni
9 jaar geleden
Weet je nog wat er precies in het Engels wordt gezegd? Welke woorden worden er gebruikt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is het een recente film? Was hij onlangs op tv?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat was een leuke puzzle!

Eerst maar even het verlossende woord: het komt uit de film House Party uit 1990.

"Gumpotlood" is een slecht vertaalde Engels/Amerikaanse term. Er wordt een haardracht mee bedoeld die wij beter kennen als "blokhoofd".

Een gumpotlood heet in het Engels een "[pencil with] eraser head", dus ik ging er van uit dat de agent "Hey, eraser head!" riep.

Google is your friend, en de rest was een stukje cake. Enjoy!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Mooi gevonden! Mij was het niet gelukt. + 1 voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geweldig gevonden! Dank voor het antwoord, het is een grappige film met zo een memorabel moment.
Nogmaals dank!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Turrebo strikes again! ;-) Ik heb hem nog nooit gezien, maar daar komt verandering in want hij lijkt me idd erg grappig. Bedankt voor jullie reacties!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding