Uit welke film komt het fragment dat twee agenten surveilleren in een auto en één zn raampje opendoet en roept: "hey gumpotlood!" naar een jongen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Antoni
9 jaar geleden
Is dat een Nederlandse (of misschien Belgische) of een Amerikaanse (Engelstalige) film?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoi Antoni, goed punt, het gaat om een Amerikaanse film inderdaad.
Antoni
9 jaar geleden
Weet je nog wat er precies in het Engels wordt gezegd? Welke woorden worden er gebruikt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is het een recente film? Was hij onlangs op tv?

Het beste antwoord

Dat was een leuke puzzle!

Eerst maar even het verlossende woord: het komt uit de film House Party uit 1990.

"Gumpotlood" is een slecht vertaalde Engels/Amerikaanse term. Er wordt een haardracht mee bedoeld die wij beter kennen als "blokhoofd".

Een gumpotlood heet in het Engels een "[pencil with] eraser head", dus ik ging er van uit dat de agent "Hey, eraser head!" riep.

Google is your friend, en de rest was een stukje cake. Enjoy!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Mooi gevonden! Mij was het niet gelukt. + 1 voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geweldig gevonden! Dank voor het antwoord, het is een grappige film met zo een memorabel moment.
Nogmaals dank!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Turrebo strikes again! ;-) Ik heb hem nog nooit gezien, maar daar komt verandering in want hij lijkt me idd erg grappig. Bedankt voor jullie reacties!