waarom wou S black harry potter eerst doden en was hij toen plots een goede vriend?

Het gaat over film 3: Harry Potter and the Prisoner of Azkaban.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.8K

Antwoorden (1)

Sirius wilde Harry niet doden. Dat nam iedereen in de toverwereld aan. Iedereen dacht dat Sirius de ouders van Harry had verraden aan Voldemort en nu zou proberen om Harry te vermoorden.

In werkelijkheid wilde Sirius de rat (eigenlijk de faunaat Peter Pippeling) van Ron doden omdat Sirius jaren in Azkaban had gezeten voor de moorden die Peter had gepleegd. En het was Peter Pippeling die de ouders van Harry had verraden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En wat hadden de ouders van Harry misdaan? Wat heeft Peter Pipperling gezegd aan Voldemort?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De ouders van Harry waren lid van de Orde van de Feniks; oftewel van de groep tovenaars die tegen Voldemort vochten. Daarnaast was er de profetie dat er een kind zou zijn dat Voldemort zou kunnen verslaan. Voldemort dacht dat dat op Harry Potter sloeg. Daarom wil Voldemort Harry vermoorden. Om dat te kunnen doen zou hij eerst de ouders van Harry moeten vermoorden (Harry was toen net 1 jaar). Nu hadden de ouders van Harry een bezwering over hun huis uitgesproken waardoor je alleen het huis kon vinden als de geheimhouder het adres aan je zou vertellen. Nu dacht iedereen dat de ouders van Harry hiervoor Sirius hadden uitgekozen. Alleen hadden ze (de ouders en Sirius) samen besloten dat Voldemort dat misschien ook zou denken en hadden ze Peter Pippeling tot geheimhouder benoemt. Peter is vervolgens naar Voldemort gegaan en heeft hem verteld waar het huis van Harry Potter was. Maar omdat behalve de ouders van Harry, Sirius en Peter niemand wist dat Peter de geheimhouder was dacht iedereen dus dat Sirius Harry had verraden en dat hij dus nadat hij ontsnapt was uit Azkaban op jacht zou gaan naar Harry.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed antwoord!! Helemaal mee eens ++