Ja. Dat zijn films die zijn geanimeerd met de zogeheten rotoscooptechniek.

Een ander voorbeeld daarvan is "Year of the fish" uit 2007, een moderne hervertelling van Assepoester met echte acteurs die met behulp van de rotoscooptechniek geanimeerd werden.

Toegevoegd na 11 uur:
De korte film "Collapsus" is ook volgens deze techniek gemaakt. Een door de VPRO in 2010 geproduceerde thriller die zich in de nabije toekomst afspeelt. Als gevolg van verkeerde politieke beslissingen en terroristische aanslagen ontstaat internationaal energietekort. De dochter van een Europarlementariër gaat op onderzoek uit.

Verder zijn het (tot nu toe) vooral gerotoscoopte onderdelen van films, bijvoorbeeld: de dansende walrus in Minnie the Moocher, de duivelse hand in Demon Wind, het karakter Gollum in Lord of the Rings.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Top! Bedenk me net dat ik die op dvd heb... ;)
Weet je er wellicht nog meer? Misschien een film die visueel toch wat minder realistisch overkomt als 'Year of the Fish'? Deze vind ik namelijk meer overkomen als een film waarvan het contrast extreem verhoogd is. Uiteraard plus voor je antwoord.
Leuk te weten hoe die techniek heet. :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Toevoeging: Van veel films weet ik dat ze visueel toch behoorlijk afwijken van 'A Scanner Darkly'. Na enig zoekwerk kwam ik er achter dat in deze film specifiek 'geïnterpoleerde rotoscooptechniek' is gebruikt.