Hoe werkt het sleutel-systeem bij een bioscoopfilm?

Laatst wou ik naar een film in de bios, maar de film kon ineens niet meer opgestart worden omdat de sleutel zou zijn verlopen en er een nieuwe sleutel op moest, maar die was er niet.

Hoe werkt dat sleutel-systeem dan eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

DCP (Digital Cinema Package) zijn doorgaans beveiligd met een sleutel middels KDM(Key Delivery Message), maar niet d.m.v. een dongle zoals hierboven wordt verteld maar gewoon met een cryptische sleutel die je gewoonlijk via de mail krijgt van de distributeur. En die sleutel bepaalt de 'houdbaarheid' van de film....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
En dat is in elke bioscoop?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kort en bondig samengevat, precies het antwoord wat ik zocht!

Andere antwoorden (1)

Alle bioscopen draaien met een beamer en de films en reklames komen gewoon van een server af.
Om te voorkomen dat iemand er een kopie van maakt word er gebruik gemaakt van een dongle.
Die dongle ( lijkt een beetje op een USB stick) is maar geldig tot een bepaalde datum of een aantal keer afspelen dus een van de twee limieten was bereikt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Heb je een link hiervoor?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Cinema_Package