Kun je met een pathe unlimited pas ook twee kaartjes kopen?

Een vriendin van mij zei dat je ook dan 'gratis' twee kaartjes kan halen met één pathe unlimited pas. Ik zei van niet, omdat mij dit erg onwaarschijnlijk lijkt. Het staat op naam van één persoon en geldt gewoon als een filmkaartje, dus waarom zou ik er dan twee mee kunnen halen?

Weet iemand dit? Want zij zei dat haar ex-vriend dit wel altijd deed met zijn pas. Gewoon twee kaarten bestellen en hij hoefde zijn pathe unlimited niet te laten zien bij de kassa. Ze wist niet of hij apart voor haar kaartje betaalde, toen ik dat vroeg. Dat kon eventueel ook nog.

Nog een keer duidelijk mijn vra(a)g(en):
Kan ik met een pathe unlimited pas van €19,- per maand ook twee filmkaartjes aanschaffen voor dezelfde voorstelling in dezelfde transactie? Of zou dit wel kunnen in twee transacties, maar staan ze dan niet op dezelfde naam?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
13.2K

Het beste antwoord

Nee, dat kan niet. Een Pathé Unlimited pas staat op naam (en heeft een foto van de eigenaar). Op die pas kan alleen de eigenaar gratis naar de film.

In de voorwaarden van de pas staat onder artikel 5.3 en 5.4 dat het kaartje alleen geldig is in combinatie met de pas en er 1 kaartje per voorstelling kan worden gekregen. Je kunt dus ook niet een kaartje voor een ander bestellen op jouw abonnement.

Bij de veelgestelde vragen staat ook dat je altijd je pas moet laten zien als je je kaartje ophaalt. Zonder pas krijg je je kaartje niet mee (ook niet als je een ander legitimatiebewijs bij je hebt).

Wat je vriendin zegt klopt dus niet. Niet dat jij een gratis kaartje voor haar kunt bestellen en ook niet dat haar ex-vriend zijn pas nooit hoefde te laten zien. Ik denk dat je gelijk hebt en dat haar ex altijd een kaartje voor haar kocht en deed alsof die gratis was.