Welke film is door de meeste mensen ter wereld bekeken?

Toegevoegd na 20 uur:
in de bioscoop bedoel ik

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien moet je aan je vraag toevoegen, of die meeste mensen in de bioscoop de film hebben bekeken?
Want thuis bekijken is niet te meten. Ken mensen die sedert 1965 the Sound of Music minimaal 1x per jaar bekeken hebben, das dus 35x.
In die context zou ook Ben Hur, The Longest Day, The Ten Commandments, One Flew over the Cuckoo's nest, alle Bond-films, Indiana Jones-serie, Starwars, Startrek-films
hele hoge ogen gooien, die staan massaal bij mensen thuis in de media-kast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is goed Oblomov
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet het niet, maar het zou Monty Python's Quest of the Holy Grail moeten zijn!

Het beste antwoord

De best bezochte films aller tijden

01. Titanic uit 1997 $ 1.835.300.000
02. Lord of the Rings, Return of the King $ 1.129.219.252
03. Pirates of the Caribbean, Dead man's $ 1.060.332.628
04. Harry Potter and the Sorcerer's Stone $ 968.657.891
05. Pirates of the Caribbean, At W. End $ 958.404.152
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit geldt puur en alleen voor de bios, maar wellicht wel een goed graadmeter ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Avatar heeft Titanic inmiddels van de eerste plaats verdrongen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Okee, dat was te verwachten, maar de prijs van een bioscoopkaartje is in 13 jaar ongelooflijk veel duurder geworden :)
Een omzet van 1.9 miljard dollar in 1997 door Titanic, weet niet in welk licht je dat heden ten dage zou moeten zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb dat dus even uitgezocht de inflatie is ruim 35% en dus moet Avatar ruim 2.5 miljard opleveren om de Titanic te overstijgen

Andere antwoorden (9)

Dat zou Exorsist moeten zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
The sound of music
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een wilde gok waarvan ik vermoed dat veel mensen op de wereld de film hebben bekeken (als is het maar een gedeelte ervaan):

Schindler's List
The sixth sense
The Matrix
Herbie
The Godfather
Rambo
Star Wars
Back to the future
Karate kid
The silence of the lambs
Titanic
The shawshank redemption

Toegevoegd na 3 minuten:
nog 2 dan :)
Michael Jackson's Thriller
Michael Jackson's Moonwalk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen een Bolywood film heel populair in india en heel azie en daar wonen heel veel mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op film gebied ben ik niet thuis; maar logischer wijs zou ik zeggen de film van je eigen leven.
Niets is boeiender, spannender, ontroerender en saai als je eigen leven wat als een film voorbij gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Titanic
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je jouw volledige vraag opgeeft bij Google, popt jouw vraag direct 4 x op [logisch natuurlijk] Maar inderdaad, ik denk dat The Exorcist hoge ogen gooit, alleen heb ik destijds, de zaal, voor de pauze reeds verlaten...ik heb er weken last van gehad! En ik zal hem nu ook vast niet meer gaan bekijken...So count me out!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Avatar heeft iig het meest opgebracht ooit (en draait nog steeds).

Toegevoegd na 1 minuut:
En heeft Titanic inmiddels ruim gepasseerd!