Hoe speel je mkv bestanden goed af?

Mkv bestanden beginnen na ongeveer 20 min. in slow motion af te spelen terwijl het geluid goed door speelt. Ik heb al veel mediaspelers geprobeerd zoals VLC, Realplayer, mediaplayer classsic en SMplayer. SMplayer werkt het best. Hoe kan ik mkv bestanden goed afspelen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is dat bij alle spelers bij meerdere niet van dezelfde bron afkomstige files?

Antwoorden (1)

Om een mkv-bestand te kunnen afspelen is behalve een Directshow multimediaspeler ook een splitter nodig die de bestandscontainer kan uitlezen. Daarnaast moet uw computer beschikken over de juiste codecs om de videobestanden te kunnen decoderen. Omdat mkv-bestanden bijna alle mogelijke codecs ondersteunen, komt het regelmatig voor dat een videobestand niet afspeelbaar is. Wanneer dat het geval is, dan kunt u de gebruikte codec achterhalen met MediaInfo en proberen die specifieke codec te downloaden op het internet. Eenvoudiger is het om een codec pack te installeren. Twee packs die wij kunnen aanraden zijn K-Lite Mega Codec Pack en Vista Codec Package. Als u een van deze packs installeert, bent u er vrijwel zeker van dat u alles kunt afspelen.

Zowel VLC Media Player als KMPlayer en The Core Media Player zijn in staat om mkv-bestanden af te spelen en bij de installatie van deze spelers wordt direct de Haali media splitter geïnstalleerd om de Matroska container te kunnen uitlezen. Welke keuze u maakt doet er niet veel toe, want ze zijn alle drie goed.