Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom je aan filmrechten en hoeveel kost dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.4K
Castle
10 jaar geleden
Goede vraag en dus + gegeven. Ik ben benieuwd wie het weet ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja ik moet het echt weten! Het is voor een project voor school om een fictieve bios te starten...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Filmrechten moet je schriftelijk krijgen van de auteur, de kosten hiervan zijn dus afhankelijk van wat de auteur wil. De vraag is of het nodig is om de filmrechten te kopen, je zegt namelijk dat het gaat om een fictieve bioscoop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De rechthebbende + zoveel als deze hier voor vraagt. Dus als je een film wil maken over boek X, spreek je de rechthebbende van boek X aan. Hoe simpel kan het zijn? Deze kan dan 0-oneindig(lees verkoopt nooit voor welk bedrag dan ook).

Zo kocht Disney de filmrechten van Star Wars over van Lucasfilm.

Zelfde (niet GV) vraag:
Hoe koop je aan een unieke auto en hoeveel kost dit?

Eigenaar + zoveel als deze ervoor vraagt.

Maar de grap is dat je helemaal niet geintresseerd bent in de filmrechten, je bent geintresseerd in de vertoningsrechten van een film. Ook dan moet je weer bij de rechthebbende zijn (distributeur) en zoals altijd zal hier weer gelden wat hij er voor vraagt. Ik neem wel aan dat dit een soort gestandariseerd is en wellicht per grote van de zaal/bezoekersaantal gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding