Weet iemand de naam van de film waarin een beroemde ster met een band stopt en later weer een concert geeft?

Het gaat over een man die vroeger dus erg beroemd was, volgens mij een soort van Kiss-band lid. Hij ging uit de band en nam een nieuwe naam omdat hij toen hij een keer dronken op het podium stond een versterker kapot geslagen had. Hij werkt in een kantoor met een nette baan. Zijn zoon is fan van de band waar hij in zat en wil een rockster worden maar hij verteld niet dat hij eigenlijk vroeger beroemd was. Totdat later een van de bandleden hem vind ondanks zijn nieuwe naam en hem vraagt om nog een keer een concert te doen of iets in die zin. Hij geeft dat concert en geeft zijn zoon de kaartjes daarvoor. Daar komt zijn zoon erachter dat zijn vader het dus is die dus zo beroemd was.

Ik heb geen idee meer hoe deze film heet of wanneer hij gemaakt is, heb hem jaren geleden een keer gezien. Heeft iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
verdorie.. ik heb deze film ook gezien maar kan er niet meer op komen! zal de hersens even laten kraken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
The Rocker? http://www.imdb.com/title/tt1031969/
moest ook even denken aan Get him to the Greek, maar je beschrijving komt niet echt overeen. Toch een leuke film om te zien!

Antwoorden (2)

A star is born met Barbara Streisand mischien
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
In Yentl speelt ze weliswaar of ze een jongeman is. Maar de vraag gaat toch echt over een man die vader is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deze film kwam bij mij op omdat het over een beginnende zangeres gaat dit ook gaat zingen in een beroemde band en daar de leadzangeres wordt ten nadelen van de mannelijke leadzanger . Daardoor ontstaan er ook problemen. Het is lang geleden dat ik de film nog gezien heb en weet niet echt wa6t5 er zich nog allemaal afspeelt
Misschien bedoel je "The imposter" uit 2008. Die film gaat over een gevallen rockster die de neerwaartse spiraal aan drankmisbruik en een overspelige aard te danken heeft.
Johnny C is de leadzanger van de christelijke rockband Grand Design; een groep die goed in de markt ligt en het geloof uitdraagt. C mag dan wel de liefde voor God en een zuiver leven prediken, zelf houdt hij zich er niet mee bezig. De rocker gaat vreemd en heeft bovendien verdovende middelen ontdekt. Zijn vrouw is het zat en zet hem op straat. De band heeft ook genoeg van zijn gedrag en dumpt hem. Johnny C is gedwongen om een zwerversbestaan te leiden. Geld krijgt hij niet meer, want de kleine lettertjes in het platencontract melden dat zijn bezittingen naar zijn ex gaan. Blut en berooid moet C zich terug naar de top knokken.
Er staat verder alleen dat de film een verrassend eind heeft. Het zou kunnen dat daarmee de ontdekking van zijn zoon bedoeld wordt....
Amadea