Hoe lang duurt een film meestal in de bioscoop?

ik wil namelijk graag weten of er nog een bus terug rijdt maar er staat nooit een eindtijd bij films.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
15.4K
anneliez
10 jaar geleden
even de bioscoop bellen
fremar
10 jaar geleden
Je zou even kunnen bellen naar de bioscoop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Komt er wekelijks bij jullie een filmkrantje uit ? Of zo iets dergelijks?
Bij ons komt er elke week een folder uit waar de films in staan voor de komende week met het aantal minuten erbij dat de film duurt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Begintijd + Lengte film is niet eindtijd....
Pauze, eventuele reclame. Waar je beter naar kan kijken is de begintijd van de opvolgende screening. Als je daar 10 minuten aftrekt heb je een beter idee (mocht je de laatste screening zien, dan moet je het even berekeken bij een eerdere).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij het filmhuis is geen reclame en ook geen pauze, daar draaien de films in 1 keer door. Daar heb je hooguit een paar aankondigingen van films die binnenkort komen. voor de rest zou je reactie wel kunnen kloppen Mr.tomaat

Antwoorden (3)

Je kunt op de site van IMDB kijken hoe lang een film duurt: http://www.imdb.com/
Reken hier iets van 30-45 minuten bij, wegens reclames voor die tijd, en eventuele pauze tussendoor.
Dan weet je hoe laat de film ongeveer is afgelopen.

Toegevoegd na 54 seconden:
Meeste films duren 1 1/2 uur, maar tegenwoordig vaak 2 uur.
Dus ongeveer 2 1/2 tot 3 uur totaal ben je kwijt.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Meeste films duren 1 1/2 uur, maar tegenwoordig vaak 2 uur." Dat is een veel gehoorde onjuiste aanname. http://www.slashfilm.com/by-the-numbers-the-length-of-feature-films/ Sinds de jaren 60 is de GEMIDDELDE filmlengte van de populairste films meer dan 120 minuten. 90 minuten is wel zo'n typische lengte maar een twee uur (of langer) durende film is geen trend van de laatste jaren.
Als je naar een Pathé-bioscoop gaat, dan staat de precieze eindtijd er altijd bij. Ga naar de pagina (zie link) en ga met je muis over de begintijd. Nu zie je een popup scherm met daarin de eindtijd.

In de Pathébioscoop in Utrecht)is nooit een pauze, dus deze tijd is de looptijd van de film plus de reclame, de trailers en een pauze. Mijn ervaring is dat deze tijd altijd klopt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ongeveer anderhalf uur