waarom kunnen filmregisseurs die voor HBO werken geen oscar ontvangen?

ik las het ergens in een artikel en ik zou graag willen weten waarom dit niet kan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat HBO films niet aan de criteria voldoen:

According to Rules 2 and 3 of the official Academy Awards Rules, a film must open in the previous calendar year, from midnight at the start of 1 January to midnight at the end of 31 December, in Los Angeles County, California, to qualify (except for the Best Foreign Language Film).[29] For example, the 2009 Best Picture winner, The Hurt Locker, was actually first released in 2008, but did not qualify for the 2008 awards as it did not play its Oscar-qualifying run in Los Angeles until mid-2009, thus qualifying for the 2009 awards.

Rule 2 states that a film must be feature-length, defined as a minimum of 40 minutes, except for short subject awards, and it must exist either on a 35 mm or 70 mm film print or in 24 frame/s or 48 frame/s progressive scan digital cinema format with native resolution not less than 1280x720

let op: Een film moet dus in Los Angeles County in California in een bioscoop gedraaid hebben!

(zie voor meer info de link)

Als HBO regisseurs films maken die hier wel aan voldoen dan komen ze ook in aanmerking.