weet iemand hoe deze oudetekenfilm heet waar een betoverde vrouw in voorkomt?

Het was een oude film in tekenfilm stijl met een donkere vrouw met een dolk in haar rug waardoor ze slecht was. Het speelde zich volgensmij af in Afrika.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Misschien bedoel je "Kikiriou en de heks".
Kirikou komt ter wereld in een Afrikaans dorp, dat door de heks Karaba vervloekt is. De waterbron staat droog, de dorpsbewoners worden afgeperst en de mannen verdwijnen op geheimzinnige wijze. Kirikou wil het dorp bevrijden uit de wurgende greep van Karaba en er achter zien te komen waarom Karaba zo boosaardig is. Nieuwsgierig en ondernemend als hij is, komt het jongetje veel te weten. Hij ontdekt de zwakke plek van Karaba en raakt onder de indruk van haar charme.

Toegevoegd na 2 minuten:
Titel verkeerd overgenomen, moet zijn "Kirikou en de heks". Een tekenfilm uit 1998.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel erg bedankt! Ik heb er zo lang naar gezocht!!