zijn er ook (speel) films waarin de rol van hitlerjugend nader wordt belicht ?

Een film dus hoe Duitse jeugd een en ander ervaarde toendertijd, ben geen neonazi maar is gewoon puur interesse

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goeie, nog nooit gezien/gehoord behalve misschien een docu. Maar een speelfilm nee.

Antwoorden (1)

Nou bijv deze: Hitler jugend:

De grootste Duitse jeugdorganisatie ooit!

Als Baldur van Schirach in 1933 wordt benoemd tot “JugendFührer des Deutschen Reiches” groeit de organisatie snel uit tot een monsterlijk oorlogsapparaat van kinderen. In 1939 wordt lidmaatschap verplicht voor kinderen van 17 jaar en ouder in 1941 zelfs voor kinderen van 10 jaar en ouder.Velen van hen zijn ingezet voor oorlogstaken. Velen kwamen terecht bij de beruchte SS. Hun geloof in hun Führer Adolf Hitler was grenzeloos terwijl ze uiteindelijk juist door hem zijn geslachtofferd. Als kannonen voer zijn ze de dood ingejaagd.

In deze documentaire de ontwikkeling van onschuldige padvinders naar kind soldaten tot de uiteindelijk gevreesde SS’ers.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ongetwijfeld een goeie documentaire maar ik ben op zoek naar een speelfilm