Bestaan echte art-house films nog wel?

Door de populariteit van de filmhuizen lijkt het wel dat echte art-house films niet meer bestaan.
Is dat zo?
Wat is dat dan een echte art-house film?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

In je vraag kijk je zelf naar het aantal bezoekers als argument of iets een art-house film is, maar kennelijk vindt je dat zelf ook geen goed argument.

Dus het gaat over de vorm of de inhoud. Een echte art-house film kiest een afwijkende vorm (bijv. Blue van Derek Jarman) of afwijkende inhoud.

Een "art-house" film met een conventionele vorm maar afwijkende inhoud kan best veel kijkers trekken. Ik zag Eternal Sunshine of the Spotless Mind in een art-house theater, maar daar krijg je zeker tienduizenden mensen voor naar de Bios.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat er meer mensen naar filmhuizen gaan wil alleen maar zeggen dat er meer mensen de films in dit alternatieve circuit weten te waarderen.
Dat maakt de films niet minder arthouse films, dat zijn ze dus nog steeds.
Dus ja, arthouse films bestaan nog steeds en er kijken tegenwoordig meer mensen naar dan vroeger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gelukkig is er een beetje speling in gekomen. billy elliot en little miss sunshine zijn a-typische kijkhuisfilms, maar kijken een stuk relaxter weg dan ingrid bergman.