Nou het heeft nix met de duur van de film te maken maar met de formaat. Dus hoeveel een film MB heeft. Aangezien een Divx is is dat meestaal 700, 800 MB. 1GB = 1000 MB. Laten we het afronden dat een film 1GB is dus reken maar uit. Rond 60 films.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het heeft net zo goed iets met de codec instellingen* die de bitrate bepalen, als met de lengte te maken. Als wat jij zegt waar is, zou een film van een 20 min. ook altijd 700MB groot zijn. Nou zijn die er niet, maar een vergelijkbaar iets, een aflevering van een serie, is meestal maar 175MB.
.
bitrate(kb/s) x tijd(s) = grootte(kb) Stel dat je een bitrate hebt van 670 kb/s en een uur film dan kom je uit op 700MB als je diezelfde bitrate neemt kom je met 2 uur op 1400MB. Als je met 2 uur op 700MB uit wil komen moet de bitrate halveren en kom je uit op een schamele 335kb/s. * *http://www.cole2k.net/bitrate-calculator.html (audio op 0 gezet.) 1400MB+ films:
http://binsearch.info/index.php?q=xvid&m=&max=250&adv_g=&adv_age=999&adv_sort=date&minsize=1300&maxsize=&font=&postdate=
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uiteindelijk zal je dus als je 700MB en/of 1400MB films downloadt tussen de 45 en 90 films erop kunnen zetten wat gemiddeld uitkomt op.... 60 films. LOL
zoals mastha al zegt ,ik heb films van 15 GB per stuk, en films van 1,5 GB.
bleuray's films zijn veel groter dan dvd films, en dat heeft weer te maken met waar het in ge exporteert is,...zo kan je vaak aan een film komen van 1 GB en de zelfde film ook in 15 GB krijgen. maar dan is 15 GB meestal wel in een betere kwaliteit,