Wie weet de naam van de film over de watersnoodramp van 1953 uitgezonden denk ergens in de jaren 1980 ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die film is rond 1 februari jl. nogmaals uitgezonden. Ik weet helaas ook de titel niet meer. Maar misschien is hij nog terug te zien op internet.

Antwoorden (3)

Hallo,

Ik vond een paar dingen hopelijk raak je hier mee verder!

- Selma Leydesdorff probeerde in 1993 in haar op oral history gebaseerde onderzoek naar de Zeeuwse ramp het nationale perspectief te verlaten opdat de getroffenen hun eigen geschiedenis zouden kunnen vertellen.

- een film die ik vond: Film By The Sea.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanks voor de antwoorden maar selma heeft een boek geschreven en niet gefilmd. Film by the sea is een filmfestival voor zover ik kan nagaan. De film De Ramp zou me op zich al wat meer zeggen maar ook daar bij het zoeken naar google kom ik niet verder mee dan de laatste film die gemaakt is in 2009 die De storm heet. Zoeken word vervolgd:)
De Storm is een Nederlandse dramafilm uit 2009 van Ben Sombogaart die zich grotendeels afspeelt tijdens de watersnoodramp van 1953. Het scenario is van Marjolein Beumer en Rik Launspach, die tien jaar over het scenario hebben gedaan, voornamelijk omdat er geen financiers waren voor dit project. Mede dankzij de financiering door Universal en NL Film en TV B.V. kon de film gemaakt worden. De opnamen begonnen in oktober met Sylvia Hoeks en Barry Atsma in de hoofdrollen. De film ging in première op vrijdag 11 september 2009 tijdens het festival Film by the Sea in Vlissingen.

Dit is de enige film die van de watersnoodramp is gemaakt. In 1980 was het een documentaire. Beelden van de ramp zelf, geen verhaal. Geen echte film dus.
11 jaar geleden
De storm! Had ik laatst nog op tv gezien.