Mag je in Kinepolis naar Django Unchained op 14 jarige leeftijd onder begeleiding van een volwassene?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt ook wel erg aan de medewerker op dat moment. Vroeger werd daar niet zo moeilijk over gedaan maar laatste jaren wordt er strenger gecontroleerd en niet toegelaten.

Het beste antwoord

Kinepolis België:
In principe mag je inderdaad NIET naar films die gecensureerd worden voor -16-jarigen, maar in de praktijk krijgt ‘iedereen met een geldig toegangsticket’ toegang tot de zaal waarin de film wordt gedraaid. Ook kan ‘iedereen’ zo’n ticket kopen. Er bestaat namelijk niet echt een controlesysteem om kinderen te weigeren.

1) Aan de kassa/onthaal: als ouders of oudere vrienden van kinderen een ticket kopen, dan weet niemand dat dit voor een kind is. Na de ticketverkoop is er géén enkele manier van controle meer. Ook is er geen vaste procedure als 'jongeren' een KNT-filmticket proberen te kopen.

2) Via het internet: er is géén leeftijdcontrolemechanisme, want er wordt op geen enkel moment naar geboortedata of dergelijke gevraagd.

3) Via de Selfkassa: ook hier is er géén controle.

Uiteraard is dit niet enkel zo bij Kinepolis, maar zondigen andere bioscopen zich hier ook aan. Bij UGC bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor dit antwoord. Vanavond naar Django ;)

Andere antwoorden (1)

Nee.

Deze film heeft het zogenaamde KNT label en dan mag je niet naar die film als je 14 bent, zelfs niet onder begeleiding van een volwassene:

Het label KT (Kinderen Toegelaten) of KNT (Kinderen Niet Toegelaten) wordt aan een film toegekend door de Belgische filmkeuringscommissie. De commissie bekijkt en evalueert elke film en beslist daarna onafhankelijk van de bioscoopuitbaters of hij al dan niet geschikt is voor kinderen jonger dan 16 jaar. Kinepolis is als bioscoopexploitant verplicht om het oordeel van de commissie op te volgen en dit te communiceren naar zijn klanten toe. Als een film KNT is, vind je dit altijd in de Kinepolisprogrammatie terug.