Waar koop je filmmateriaal? @internet

Ik wil graag een film maken. Ik zie altijd bij films van die filmrails, grote stok (voor microfoon) en nog van die grote beweegbare statieven. (Dus geen gewone die je vaak ziet) En nog veel meer. Waar kan je deze dingen kopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
Eigenlijk koop je dat niet, dat huur je ? eventueel met film crew want dat kost kapitalen lijkt mij
alleen als je meerdere films over jaren verspreid gaat maken en daar nu al een budget en garantie voor hebt is het wellicht handig om te kopen.
Pieter2011
11 jaar geleden
Bijvoorbeeld hier:
http://www.avisueel.nl/?p=verhuur&type=microfoonsontvangers
http://www.bax-shop.nl/microfoon-statieven/km-23750-lichtgewicht-microfoonhengel-op=op/product-details.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je een camera kraan met: nog van die grote beweegbare statieven https://www.google.nl/search?q=camera+kraan&aq=f&um=1&ie=UTF-8&hl=nl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=uJUCUeuWCoqY0QWHi4CAAQ&biw=1920&bih=1099&sei=y5UCUYmrMcya1AXuqIHwBw
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, een camerakraan bedoel ik echter niet, ik bedoel een statief waar je vaak bij zit en dat je omhoog kunt, mee omlaag omhoog enzo.
En over die sites, daar heb ik veel aan! Alleen is die hengel niet te verkrijgen, maar ik zag er ook licht bij voor een koopje. En over het huren betreft, ik blijf films maken dus ik ben later duurder uit van het huren dan als ik het in één keer koop. :) Bedankt allemaal!

Het beste antwoord

Filmen is een kleine wereld voor de particulier op professionele wijze. Ik denk dat als je een microfoon statief zoekt naar het merk RØDE Microfoons moet gaan. Professioneel en goed. Wel vrij prijzig. Ik koop daar ook altijd mijn spullen voor het filmen aan audio opname. Nooit problemen mee gehad, goed merk!

Voor rails en beweegbare statieven zou ik niet weten, daar verdiep ik me wat minder in omdat ik altijd film bij 112 meldingen en dan geen tijd heb om alles op te zetten en zo.

Mvg.

112freak
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bax-shop.nl verkoopt eigenlijk meer voor audio, maar er zijn ook interresante artiekelen voor film. Niet bezuinigen op statieven, dat heb ik gedaan en het werkt vervelend en staat onproffesioneel. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ziet er goed uit, bedankt! Alleen heb ik al microfoons(tatieven). Dus de audio maakt mij niet uit.:)