Waarom heet het "The lord of the Rings" terwijl er maar een ring is?

De boeken en de films heten Lord of the Rings met de nadruk op de "s" terwijl er maar een ring is. One ring to rule them all. Is hier een reden voor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Er is een hele goede reden voor, omdat er meer ringen zijn. Sauron maakte in en ver verleden in totaal 20 ringen. Drie ringen werden gegeven aan de elfenkoningen, zeven aan de dwergheren en negen aan de mensen. Ze werden gegeven onder het idee dat de ringen de krachten bevatten om de verschillende volkeren te leiden. Maar zij werden misleid omdat Sauron met de laatste ring (the Ring of Power; the One Ring) in staat was om alle andere ringen te beheersen.

Zodoende werden de negen mensen die de ringen hadden ontvangen gecorrumpeerd en veranderden zij in de Negen Nazgûl, die je ook in de films ziet. De dwergen werden uiteindelijk grotendeels verwoest door Draken en de Balrog in Khazad-dûm. De elfen kwamen achter de list en smeedden hun eigen ringen.

The Lord of the Rings verwijst dus feitelijk naar Sauron, heer en meester over de Ringen van Macht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

One ring to rule them all, oftewel to rule de andere ringen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Er is een aantal ringen:
- 3 voor de elven
- 7 voor de dwergen
- 9 voor de mens
- 1 ring voor Sauron zelf.
bamibal
11 jaar geleden
Er zijn meer ringen, maar de ring in kwestie is sterker dan die allemaal, de ring van Sauron.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het begin van het verhaal heeft men het over negen ringen, de dragers van de acht ringen zijn slaven van de heer (lord) van de negende ring, de ring waar het verhaal over gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Klopt niet helemaal maar wel dichtbij ;-)
Tip: Lees de boeken nog eens, of kijk de films nog een keer, of allebei. Ziet er naar uit dat je een deel vergeten bent, dus dan kun je er weer opnieuw van genieten. Tenminste dat heb ik altijd, als ik me alles nog herinner, waarom opnieuw kijken/lezen.