Waar kan ik nagaan welke film er op 3 november 1946 in de Cineac in Rotterdam draaide?

Ik heb al op de site Cineac Context gekeken maar daar kan ik het niet vinden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is dit te vinden in een Rotterdamse krant die een rubriek had met bioscoopfilm-aankondigingen.
Op de site van het Stadsarchief Rotterdam zijn een aantal kranten digitaal te doorzoeken, maar helaas nog niet die van 1946.
De Koninklijke Bibliotheek heeft ook een aantal kranten gedigitaliseerd (Historische kranten) maar in dat bestand is het ook niet te vinden.

U kunt dus het beste naar het stadsarchief Rotterdam gaan (of bellen) en dan de Rotterdamse kranten rond die periode raadplegen. Ze staan op microfiche in de studiezaal.

Voor bezoekersinformatie zie op bijgaande website.