Zit er een continuïteits foutje, mbt het aantal dwergen, in de film "Snowwhite and the huntsman"?

Ik heb deze film in de bioscoop gezien..
Er gaat één dwerg dood, maar in de eindscène, waar Snowwhite tot koningin wordt gekroond, zijn toch 7 dwergen in beeld.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Er waren acht dwergen dus dat er op het eind 7 zijn klopt:

The Dwarves were played by actors who had their faces digitally transmuted onto small bodies. This caused a protest from the Little People of America.[6]

Ian McShane as Beith, the leader of the Dwarves.
Bob Hoskins as Muir, the blind, elder Dwarf, who possesses the powers of premonition.
Johnny Harris as Quert, Muir's son.
Toby Jones as Coll, Duir's brother.
Eddie Marsan as Duir, Coll's brother.
Ray Winstone as Gort, an ill-tempered dwarf.
Nick Frost as Nion,[7] Beith's right-hand man.
Brían Gleeson as Gus, the youngest of the Dwarves, who develops a bond with Snow White.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klinkt logisch.. +1 dank je :-)

Andere antwoorden (2)

Je bent blijkbaar niet de enige die een probleem heeft met dat aantal dwergen. ;-)

Op IMDB staat bij de goofs, onderaan een "incorrectly regarded goof", dus een goof die geen goof is.

"When in the castle sewer Call says "Six dwarfs against an army, I like those odds". Gus was dead and the blind Muir was left behind, so some have assumed he should have said "Five dwarfs". However, previous scenes have clearly stated there were eight dwarfs in the movie."

Ik heb de film niet gezien, dus het zal je niet verbazen dat al het gedoe over 6, 5, 7 of 8 dwergen mij niet helemaal duidelijk is, maar mogelijk verklaart de laatste zin, dat in vorige scenes er duidelijk over 8 dwergen wordt gesproken, dat er dus na de dood van één dwerg nog 7 over zijn. ;-)

http://www.imdb.com/title/tt1735898/trivia?tab=gf
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1 dank je :-)
In een (negatieve) recensie over de film wordt gesteld dat deze vol zit met overbodige verzinsels die niets te maken hebben met het originele sprookje. Zo komen er geen zeven maar acht dwergen, een trol, en een dorp vol met verminkte vrouwen in voor.

In de film klopt het dus dat er na de dood van één dwerg nog zeven over zijn. Maar met het originele sprookje heeft dat niet te maken. Als je uitgaat van de originele Sneeuwwitje, dan word je dus in verwarring gebracht.
Amadea