Hoe zet je ondertiteling permanent in een film?

Ik wil graag ondertiteling onder een film zetten zodat ik het op de tv kan afspelen alleen ik heb geen idee hoe ik die ondertiteling permanent eronder kan zetten.

is hier een programma voor?
ik heb het al met windows movie maker etc geprobeerd alleen de film kon ik er niet in openen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (1)

een vrij technisch antwoord

"De spil in dit hele gebeuren is de tool 'VirtualDub', waarvoor u naar de website 'www.virtualdub.org' surft. En dan moet u ook meteen de speciale ondertitel-plugin downloaden die u apart op deze website kunt vinden. Die ondertitel-plugin werkt met bestanden die door de tool 'SubRip' worden aangemaakt, maar dat terzijde... Het gaat erom dat u een SRT-bestand – een soort van ASCII – gaat aanmaken met daarin de ondertiteling voor uw AVI-videofragment. SRT-bestanden zijn ook te creëren met bijvoorbeeld 'Subtitle Workshop' en daarvoor surft u dan weer naar het internetadres 'www.urusoft.net'. Enfin, het AVI-bestand leest u in met behulp van VirtualDub en het door Subtitle Workshop aangemaakte SRT-bestand laat u door de ondertitel-plugin (nu een video-filter) toevoegen aan het nieuw weg te schrijven videobestand."

http://www.computeridee.nl/faqman/software/videobewerking/ondertiteling-en-avi

een wat simpeler stap voor stap antwoord

http://www.divxstart.com/?show=tutorials&id=101b

maar echt makkelijk word het sowieso niet geloof ik