Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

in welke film heeft de hoofdrolspeler de gave om uit het collectieve bewustzijn te putten en zo de toekomst te kunnen voorspellen?

Dingen die ik me herinner zijn: voorziet een aanslag op straat; hij is op de vlucht voor n CIA of FBI oid in n trein en door chips op de rails te gooien zorgt ie dat later vogels precies de helicopter ontregelen die hem volgt; in n treinstation moet ie ontsnappen terwijl t omsingeld is, hij gaat dan samen met n vrouw door n tunnel t station uit en van iedereen wordt id gecheckt. Vlak voordat ze aan de beurt zijn wordt de agent afgeleid en klimmen ze aan de zijkant door de modder omhoog.

Toegevoegd na 1 dag:
Het zijn iig niet: minority report; next; knowing; déjà vu; source code; babylon ad of een serie.
Het principe van de toekomst voorspellen in deze film is gebaseerd op t butterfly effect (die film is t ook niet btw) dus dat als je àlles weet, je zulke kleine dingetjes kunt veranderen zodat ze grote gevolgen hebben die je naar je hand kunt zetten. Hij haalt deze kennis uit het collectief bewustzijn waar ie dmv een zeer vermoeiend concentratie moment alle mogelijke opties in kan zien. Lastig!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
704

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Is het misschien Minority Report met Tom Cruise?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Minority report heeft dit wel, maar aan je uitleg te zien lijkt het me een andere film en er zijn er wel een paar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iets in je omschrijving doet me denken aan de film "Inception"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doet mij denken aan Next met Nicolas Cage
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding