hoe heet deze film het gaat over een jongetje die in de joodse wijk in amsterdam alleen blijft ondergedoken wachten op zijn vader hoe heet deze film?

de film is in het engels en nederlands ondertiteld

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Ik ken een dergelijk soort verhaal, maar dat was niet in amsterdam, maar in parijs, "Haar naam was Sarah". Sarah, verbergt haar broertje in een kast en word dan gedeporteerd. Het broertje word niet gevonden. http://www.film1.nl/films/35186-Haar-naam-was-Sarah.html Ik weet dat het waarschijnlijk een ander verhaal is, maar ik moest er meteen aan denken toen ik je vraag las.
Amadea
12 jaar geleden
En een ander vergelijkbare film is "La vita è bella", waar een jongetje door zijn vader verborgen wordt gehouden in de barakken van een concentratiekamp.

Het beste antwoord

Misschien bedoel je de documentaire over Hatty Waterman, "Het spoor terug". Hatty verloor in de Tweede Wereldoorlog zijn ouders en dertien broertjes en zusjes. Zijn hele familie werd afgevoerd en vermoord in Auschwitz, maar Hatty overleefde op de meest wonderlijke manieren de razzia's, de onderduik en zelfs het verraad van zijn Joodse 'tante' Ans van Dijk. Nu is hij 86 en hij kijkt terug op zijn jeugd op het Waterlooplein, de oorlogsjaren en de moeizame opbouw van zijn leven daarna.
Amadea