Hoe is titanic 3D en starwars 3D gemaakt ¿?

In verband met het 100 jarige bestaan brengt cameron zijn titanic in 3D uit . ook de 1ste starwars van lucas is ,opnieuw, in 3D uitgegeven.
maar
zijn die films toentertijd al in 3D geschoten maar zo nooit uitgegeven, of werken ze met layers ? of... hoe doen ze dat ?
Hoe zetten ze die films om naar 3D ¿?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

http://www.slate.com/articles/news_and_politics/explainer/2010/01/how_do_you_convert_a_flat_movie_into_3d.html

The first step is to separate the shot into somewhere between two and eight layers of depth. Take, for example, an image of a man standing in front of a brick wall, with a blue sky behind the wall. The graphic artist might separate the shot into three layers: the man, the wall, and the sky. Then, he would take each layer and draw contour lines around any object that appeared there. He'd start by marking depth lines on the man using a computer, turning the image into a sort of topographical map. He'd repeat the process for any objects in the other layers. (If there were a bird in the sky, he'd draw lines there, too.)

Een kwestie van een hoop handwerk, iemand moet lagen aangeven door objecten/personen te omcirkelen en de diepte van die objecten opgeven. Als dat gedaan is voor elk frame kan de computer voor elk frame twee frames uitrekenen (een voor je linker en een voor je rechteroog).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nou weet ik helaas niet meer in welk programma, maar ik heb hierover een korte reportage op tv gezien. Daarin werd verteld en (voor zover mogelijk) getoond dat elke frame van de hele film bewerkt is om er 3D-effecten in te krijgen. En dat was dus een enorme klus! :)

Toegevoegd na 1 minuut:
P.S. in die reportage ging het over Titanic.
Die was NIET in 3D geschoten, maar is dus later frame voor frame bewerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doen ze met Ramka, 2->3D video converter.
Ik zal de link geven, kun je het zelf ook.
Je hebt alleen een blauw-rood brilletje nodig, anders wordt het niks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heeft helemaal niks met de vraag te maken, wat jij linkt is leuk voor thuisgebruik maar wordt natuurlijk niet door Hollywood gebruikt om miljoenen kostende films naar 3D te zetten.