Waarom is George Lucas afgeweken van zijn StarWars plan?

Het origine plan zou bestaan uit 3 trilogieën, dus 9 delen. De 2e trilogie is eerst gemaakt (deel IV, V en VI) daar na I,II en III, toen werd het stil.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Don't expect any more "Star Wars" flicks after "Revenge of the Sith" — George Lucas says he's done.

"This was never planned as a nine-episode work," Lucas said. "The media [pounced when] I made an offhand comment, 'It might be fun to

come back when everyone's 80 and do another one of these.' But I never had any intention of doing that."

dit heeft hij nog wel gezegt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel I, The Phantom Menace, komt een Sith Lord in voor waarvan Yoda later zegt dat ze altijd met z´n tweeèn zijn, in deel 2 en 3 zijn ze niet op komen dagen, stond pas gepland voor deel 8, Lucas heeft gewoon z´n plannen bijgesteld.

Andere antwoorden (3)

Inderdaad ik baal hier ook goed van. Ze hebben wel een animatie serie gemaakt met 22 afleveringen over the Clone War en daarna nog een animatie film The Clone War.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat de volgende delen commercieel niet zo interessant zouden zijn. De latere delen spreken de massa niet meer aan doordat het verhaal steeds complexer wordt en de instapdrempel steeds hoger. George Lucas wil blockbusters maken, geen cultfilms.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja maar hij had prima tussen 2 en 3 één of twee goede films kunnen maken.