Wat zijn typisch japanse films?

Ik moet als huiswerk een fragment van een typisch japanse film. Wat zijn dus typische japanse films als godzilla?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

akira ( engels gesproken)
battle royale (japans gesproken)
battle royale 2 (japans gesproken)

deze japanse films staan bij mij op de plank

alle 3 vind ik erg goed al moet je akira 2 x kijken en heel goed opletten

Toegevoegd na 2 minuten:
als het voor je huiswerk is zou ik zeker kiezen voor battle royale... dity gaat over een school klas ..

voor hentai of manga
denk aan sailor moon
pokemon ( jaja dit is ook van japanse makelij)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Battle Royal had ik al genoemd hè?
2x hetzelfde antwoord is niet de bedoeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
.. chill easy and relax haal rustig adem en geniet van je dag verder ... als je met echt heel stout vind omdat ik de zelfde film noem doe ik mijn broekje wel omlaag voor een pak billenkoek ... als je moderator bent heb je andere oplossingen om een dubbel antwoord te verwijderen mocht dit niet het geval zijn ... LAAT HET DAN LEKKER OVER AAN EEN MODERATOR
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke,kom maar hier voor die billenkoek,ha,ha!^^
Was niet onaardig bedoelt,meer een opmerking,ik heb zelf ook wel eens (per ongeluk) een antwoord gegeven dat al genoemd was en daar wordt dan meestal meteen van gezegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
* komt naar je toe lopen en doe mijn broekje uit ... niet te hard maar wel lekker dan ajb'' als er iets niet goed is word dit door een moderator wel gewijzigd of verwijderd ... een dubbele post is niet erg ... alleen de titel is het zelfde de rand informatie is compleet anders
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ik weet dat battle royale al door iemand anders genoemd werd maar dit was iets meer info

Andere antwoorden (8)

Denk aan anime, zie hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Anime
Denk ook aan The seven samurai van Akira Kurosawa, later herfilmd als The magnificent seven: http://nl.wikipedia.org/wiki/De_zeven_samoerai .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tora Tora Tora is er een
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alles met manga. Ik herinner me ook een film van een kind op en kermisterrein, waarvan de ouders veranderen in dieren. meisje moet de ouders redden. geen idee meer hoe de film heet, was tekenfilm , wel goed

Toegevoegd na 5 minuten:
deze dus:

Spirited Away
Chihiro, een tienjarig meisje, is samen met haar ouders op weg naar hun nieuwe woning. Ze raken de weg kwijt en stappen een wereld binnen die geregeerd wordt door geesten en goden en waar mensen veranderd worden in dieren. Chihiro moet in een groot badhuis werken om te overleven. Zal het haar lukken om terug te keren naar haar eigen wereld?
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Manga zijn strips, het filmgenre heet anime.
anneliez
12 jaar geleden
oke, bedankt wist ik niet
De originele grudge (ju-on)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het label De Filmfreak heeft inmiddels aardig wat Japanse titels uitgebracht:
http://www.filmfreaks.nl

Sinds kort brengen ze ook Japanse klassiekers uit onder het sublabel Koinobori.

Total film heeft ook een aantal Japanse films uitgebracht:
http://www.totalfilm.nl
(o.m. Bin-Jip, The Taste of Tea, Kurosawa collectie

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.moviemeter.nl/forum/11/4509
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Total film brengt Aziatische films uit, Bin-Jip is Koreaans.
Ichi the Killer! Super smerige Japanse horror/thriller. Fantastisch om in de klas te laten zien!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou ik zeker niet in de klas laten zien... (Even los van de vraag of de vraagsteller dat wel moet doen, misschien moet z/hij het alleen zelf bekijken en bespreken.)
Op de pagina van wikipedia staat een aantal Japanse films. De list of die is incompleet en er staat zelfs niets op.
Maar op Imdb staan er nogal wat.

http://www.imdb.com/title/tt0351817/
http://www.imdb.com/title/tt0768120/

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij de meeste films staat ook een clip bij. Heb je gelijk het fragment. Je moet ze wel zelf even kijken.
Succes!

Toegevoegd na 1 dag:
Aanvullende informatie: De eerste die ik noemde "Tasogare Seibei" is ook bekend als "The Twilight Samurai" met een eigen pagina op de Engelstalige wikipedia.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Twilight_Samurai
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Battle royal (2000)
controversiële Japanse film, echte aanrader.