Wordt de film 2012 na 21 december van dit jaar onder het genre komedie gezet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kijk op dit moment en ik lach nu al onbedaarlijk! :-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leuke vraag! onder welk genre valt de film nu?
Cryofiel
12 jaar geleden
Als ik een Maya-god zou zijn, zou ik lekker niets doen op 21 december. Op 22 december, als iedereen opgelucht aan het feestvieren is, zou ik de hemel openscheuren, met donderende stem roepen: "Verrassing! Lekker puh!", en dan alsnog de wereld laten vergaan.
Ritsuka
12 jaar geleden
Haha, leuke vraag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De film is een beetje oud nieuws als je de maya kalender geloofd, aangezien ze er AL LANGGGG achter zijn gekomen dat de maya kalender anders telt dan onze kalender, dus het is niet 2012, maar in 2208. Lees: Rekenfout
Onlangs werd bekend dat, mocht de wereld al vergaan, dit pas gebeurd op 2208, dit vermeld het NWT (Natuurwetenschap & Techniek) in hun novembernummer. Dit komt omdat wetenschappers een rekenfout hebben gemaakt met de telling en zou de kalender pas twee eeuwen later eindigen.
Cryofiel
12 jaar geleden
Poeh, wie heeft die tekst geschreven die je hier citeert? Ik tel maar liefst vijf taalfouten in dit korte stukje tekst...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, komt van een site af haha. Ze zijn beter in rekenen dan in taal ;) Ik zie er trouwens maar 1.
Cryofiel
12 jaar geleden
gebeurd  -->  gebeurt
op 2008  -->  in 2008 (of: op 21 december 2008)
vermeld  -->  vermeldt
het NWT  -->  NWT (eigenlijk zelfs: NWT Magazine)
omdat  -->  doordat
en zou  -->  daardoor zou Omdat "het NWT" een twijfelgeval is, heb ik die niet meegerekend. Zo kwam ik op vijf fouten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laten we ook vooral niet vergeten dat de kalender van de Maya's op dat moment (of dat nou 2012 of 2208 is boeit niet) afloopt. Maar dat doet onze kalender elk jaar op 31 december. Dat wij dan aan het eindigen van de Maya kalender het vergaan van de wereld hebben gekoppeld wisten de Maya's ook niet natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het begon met een onschuldig bericht in het nieuws dat de maya kalender afloopt in 2012 (2208 dus) en dat dat voor de maya's een nieuw begin betekent.
Mensen hebben dit gekoppeld aan: nieuwe begin = einde van de wereld. Haha

Antwoorden (11)

Nee, eerder onder actie. Dit gaat over een gedachte van bijv. de maya's, maar nadat we ze het ongelijk hebben bewezen hoeft datniet te betekenen dat het een komedie is. Stel je zelf maar de vraag : is deze film grappig? kijk e er nu dan niet iets anders naar?:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, onder de categorie: Wishful Thinking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ze dat niet doen dan doe ik het zelf wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, een komedie is deze film niet, en zal hij ook dan niet zijn.

Wat deze film wel is, is fictie. En dat zal hij ook na 21 december 2012 zijn, dus daar verandert niets aan.
12 jaar geleden
Als elke film die niet gebaseerd is op de waarheid een komedie zou zijn zouden er daar een stuk meer van zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals bij zoveel science fiction is het achteraf altijd vermakelijk om anachronismen te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit er net naar te kijken, is nu reclame, de film is wel knap gemaakt, helaas zullen heel veel mensen er totaal geen komedie in zien, maar bitter ernst.
Toch zullen de meeste van ons gewoon weer de kerst mee maken en ja, dan zullen er velen om moeten lachen.
Totdat het volgend einde der tijden wordt voorspeld.
Zo zit de nu eenmaal de mens in elkaar, rampen verkopen beter dan de eerste blaadjes aan de bomen in het voorjaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk het niet ... of een deel catagorie komedie/drama.... wat een drama film
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een coole vraag. Aangezien het bangmakerij is zou ik em eerder onder thriller of horror zetten. Maar ze slagen er niet echt in dus dan is wellicht het genre Scary movie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alternatieve geschiedenis waarschijnlijk.
Voor echte science fiction moet er toch minstens ook een aspect in zitten waarbij ontwikkelingen verklaard worden met technologie, en dat lijkt me niet het geval bij dit vage gezweef. Een soort Fantasy, dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik hier heb gelezen heb is dit
Dat de maya's zelf niks hebben gezegd en dat dit onzin is. Natuurlijk geloof ik zelf niet dat dit waar is en dat je de 21ste nog gewoon kan uitslapen.. Maar goed er kunnen wel wat dingen gebeuren maar wat denk je? Dat de HELE wereld opeens ontploft?! Dat zou pas erg zijn maar dat kan niet eens dus wees niet ongerust!