Wat is een voorbeeld van een bekende blockbuster?

Blockbuster: Een film dat met grote campagnes aan de man wordt gebracht. Ik zoek hier 2 voorbeelden van.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (4)

De eerste die in mij opkomen zijn Star Wars en Jurassic Park. Zelden zoveel broodtrommels, action figures en bedovertrekken gezien voor een film :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een recenter voorbeeld is Cowboys & Aliens, deze film werd erg gepromoveerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 van de grotere blockbusters van de afgelopen jaren zijn toch wel de Harry Potter reeks en de Lord of the Rings reeks. Mede door de populariteit van de boeken was bij voorbaat al vrij zeker dat die films enorm goede cijfers zouden scoren. Er zijn oneindig veel trailers, reclamecampagnes en merchandises over deze films gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pioneer man