Weet iemand de titel van een hele oude "romantische" film over een rolschaatsende dame die op een muur gegraffitiet was en tot leven komt?

Ik denk dat die film werd uitgezonden in ongeveer 1985. Daar dat onwijs lang geleden is kan ik me er niet veel van herinneren maar hij blijft altijd nog in mijn hoofd zitten.
Een jongen ziet ergens in Amerika een muurschildering van dansende rolschaatsers. (volgens mij was dat ergens bij een strand, California of Miami. Hij wordt volgens mij verliefd op een van de afgebeelde dames op de muur.
Hoe wat en waarom weet ik niet meer, maar ik weet dat zij tot leven komt voor een bepaalde tijd en uiteraard worden ze verliefd. Later gaat ze weer terug de muur in en komt niet meer tot leven.....
Wie o wie weet de titel van deze film?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Heb de film nooit zelf gezien, maar denk dat het deze is:
Xanadu
http://nl.wikipedia.org/wiki/Xanadu_%28film%29
gvrox
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik het zo lees, zou het hem heeel goed kunnen zijn!, nu nog kijken of ik er film stukjes van kan vinden, thxxx!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt inderdaad dat het deze film is, mijn dank is groot, eindelijk rust

Andere antwoorden (2)

Doet mij denken aan Weird Science, maar ik kan me niet meer herinneren of het ging om een rollerskatende dame.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het was niet weird science, maar dank je wel voor het meedenken. Denk dat deze film NOG ouder is haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zat even te kijken op Wiki en daar staat dat Weird Science uit 1985 is. Maar dat rollerskaten zei me al niets, dus ik denk dat we dieper moeten graven hahaha! Ik hoop dat je het goede antwoord nog krijgt! (zal zelf ook nog nadenken)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ik zit ook al overal te kijken. k weet nog dat er op die muur echt een soort disco-achtige roller-skate afbeelding stond van personen en zij (blond volgens mij) in het midden van die afbeelding. Die jongen zal in de film iemand van een jaar of 18 ofzo spelen. Kan heel goed zijn dat die film ouder is, maar voor zover ik me kan herinneren heb ik hem in 1985 gezien
Kan het Xanadu zijn?