Wanneer zullen we onze huidige dvd's(dus nog niet blue ray) weg kunnen gooien?

Iedereen heeft het natuurlijk al mee gemaakt met Video banden en lp platen maar wanneer gaat dit met de normale dvd's gebeuren? Als ik tegenwoordig een dvd wil kopen twijfel ik hier erg aan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Er zal best wat nieuws komen.maar ik heb nog LP,s en de video gebruik ik ook nog gewoon,en de DVD speler die zal er ook nog wel even blijven,ben niet zo van al dat nieuwe dat ik direct moet hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zodra je ze niet meer wilt gebruiken. Voor videobanden en LP's zijn ok nog gewoon spelers te koop. Feitelijk kan je nu al je dvd's weg gooien en ee nmediaspeler aanschaffen, en een paar terabyte schijven.

Als er een nieuwe techniek is, die wellicht beter is, betekend dat niet automatisch dat alles wat je op dat moment hebt, weg gegooid moet worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor videobanden en LPs was een heel ander afspeelsysteem nodig, dus om die te kunnen blijven spelen blijf je een aparte afspeler nodig hebben.

Bluray spelers zijn geschikt om DVDs af te spelen; daar is geen aparte laser voor nodig. Wel wat kleine software toevoegingen, maar die zijn zo goed als gratis, en geen fabrikant zal voor die 6 cent kostenbesparing de ondersteuning van DVDs overboord gooien zolang er nog mensen zijn die die dingen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van niemand in mijn omgeving heb ik al gehoord dat hij/zij z'n oude spullen weggooit nu er zo snel nieuwe technieken voor geluids- en beelddragers ontwikkeld worden. Zelf heb ik nog een pickup en een zeer groot aantal LP's, cassetterecorder met bandjes, videorecorder met banden en wat DVD's. Ik peins er niet over ze weg te gooien ook al komt er morgen weer wat nieuws. Ik denk dat je nog rustig DVD's aan kan schaffen want alles daaromtrent zal nog best lang verkocht worden, is mijn inschatting.