bioscoop minimale leeftijd?

Gisteren met mijn dochter naar de film love for losers geweest.Leeftijd vanaf 9 jaar. Waar ik heel erg over verbaasd was dat de voorstukjes zeker niet geschikt waren vanaf 9 jaar. Thrillers en een voorstukje dat de aarde vergaat. Moet bij een leeftijd begrenzing de voorfilmpjes ook niet worden aangepast??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Lijkt mij wel maar dat zal wel niet in de wet staan (misschien zijn ze dat wel vergeten). Mijn kinderen schrikken ook wel 'ns van voorstukjes van bepaalde films. Ik ben dan weer blij dat ik ze kan doorzappen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja misschien zou het wel beter zijn dat ze per film erop letten welke filmstukjes ze erop zetten dat bij de leeftijd past,,, zodat ze geen ongeschikte filmpjes krijgen te zien en ze zien en de voorstukjes van films passen meer bij de kinderen omdat het op de leeftijd aan is gepast dus daardoor willen de kinderen dan weer naar een film van zo`n voorstukje dus dat is ook nog eens gunstig voor de bioscoop zelf.

maar ik snap ook wel dat ze er ongeschikte voorstukjes bij zetten als er nou iemand van 15 jaar heen zou gaan naar lover or lozer willen zij vast weer naar die film.