Hoe heet de film waarin een leraar een klas verdeeld en ze verschillende shirts geeft met als doel dat ze moeten leren niet te discrimineren?

Toegevoegd na 2 minuten:
Het gaat om een film waarin een leraar in amerika bij geschiedenis de leerlingen iets wil leren de ene helft krijgt een kleur shirts aan en da andere helft een andere kleur. Aan het eind zie je dat de ene helft zich ontwikkeld heeft tot een dominante groep, de andere als een onderdanige en ook een paar zijn in een soort verzet gegaan. Uiteindelijk verteld de leraar wat het doel van deze lessen was en worden de leerlingen met zichzelf geconfronteerd. Beetje onduidelijk misschien maar dit is het enige wat ik weet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

was dat niet de film The Wave

Toegevoegd na 43 seconden:
alternatieve naam Die Welle
http://www.moviemeter.nl/film/46725

Toegevoegd na 3 minuten:
alleen the remake Die Welle is duits...dus ik denk dat ik het mis heb

Toegevoegd na 4 minuten:
tis ook zolang geleden dat ik die film gezien hebt,verdoet wel redelijk volgens jou beschrijving...wat ik nog herinner dan...ben benieuwd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

bamibal
12 jaar geleden
Waarschijnlijk the wave, of die Welle. Voldoet niet exact aan jouw beschrijving maar komt aardig in de buurt.