De Leeuwenkoning is een fabel met een levensles. Maar wat is die levensles?

Dit vraag ik me af. hiervoor moet je wel de film gezien hebben.

alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahahahahaa

Antwoorden (2)

Dat je niet kunt weglopen voor dat waarvoor je geboren bent. En dat je niet alles moet geloven wat je vertelt wordt, maar dat je eerst dingen met eigen ogen moet gaan zien.

Daarnaast zit er, zoals in alle disney verhalen, natuurlijk het stukje in dat het goede altijd het slechte overwint.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
the lion king is een slechte kopie van hamlet

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hamlet

hamlet is een tragedie en heeft geen "clou" of levensles. mensen vinden tragedie mooi ofwel vermakelijk. daarom worden er tragedies geschreven.

de eigenlijke vraag is dus: wat de fascinatie van de mens met tragedie als vermaak?

mijn theorie is dat dit surrogaat is voor het dienen van eigenlijke god. de mens gaat dan zichzelf verafgoden in positieve als in negatieve zin.

zich verbazen over de soms niet te vatten kunde van de mens zowel slecht als goed, waar eerder een god deze kundes werd toegeschreven.