Kan ik alle muziek gebruiken in mijn filmpje voor school?

Voor school moet ik een filmpje maken die ongeveer 50 personen te zien krijgen maar ik wil er muziek onder zetten, moet deze copyright vrij zijn of mag ik zomaar elk liedje gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is geen enkel probleem. Als het 50 personen zijn, en ook nog op school, is dat een besloten bijeenkomst. Zodra je je filmpje ergens gaat vertonen, waar iedere voorbijganger welkom is, dan moet je voorzichtiger zijn, en natuurlijk vooral als je geld gaat vragen voor de toegang.

Ga dus gewoon je gang, en als je het echt heel netjes wilt doen, monteer dan in je filmpje (b.v. aan het eind) de titels van de gebruikte muziek. In het laatste geval, zal een artiest of producent alleen maar blij zijn, dat je die muziek gebruikt in je filmpje, want het is gratis reclame.

Succes met de film!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op school is niet openbaar. Je kan daar alles vrij gebruiken.