Ja dat bestaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over de film de Titanic denk ik niet, maar gewoon over het verhaal van de Titanic wel. Kijk maar op dit stukje van wikipedia:

Literatuur
De ramp met de Titanic is het onderwerp geweest van veel romans die de (fictieve) gebeurtenissen beschrijven aan boord van het schip. De eerste boeken waarin het zinken van de Titanic wordt beschreven, verschenen al binnen een paar maanden na de scheepsramp. Tweede Officier Lightoller en passagier Jack Thayer schreven boeken waarin zij over hun ervaringen vertellen. Anderen, waaronder Walter Lord voor zijn bekende boek A Night to Remember, deden onafhankelijk onderzoek en namen interviews af, om te beschrijven wat zich aan boord van het schip afspeelde.
De novelle Futility van Morgan Robertson uit 1898, die 14 jaar voordat de Titanic zonk werd geschreven, bevat veel overeenkomsten met de scheepsramp uit 1912.[28] Robertsons verhaal gaat over het fictieve schip Titan, dat tijdens zijn reis naar New York, op een rustige nacht in april tegen een ijsberg opvaart. Vanwege het geringe aantal reddingsboten komen hierbij veel mensen om het leven. Zowel de Titan zelf als de gebeurtenissen die zich afspeelden, tonen veel overeenkomsten met de ondergang van de Titanic, waardoor het zelfs vandaag de dag nog vragen opwekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over de film Titanic is er wel een boek van Douglas Kirkland. Over een kijkje achter de schermen van de film van James Cameron (1997). Ik heb er geen vertaling van kunnen vinden. Dat staat in meerdere bibliotheken.

Verder zijn er meerdere films over de Titanic gemaakt, maar je bedoelt waarschijnlijk die gisteren werd uitgezonden.