Hoe heet deze film over een oermens die wordt ontdooid?

Hij is minstens al 25 jaar oud want ik heb hem eens gezien toen ik moest babysitten.

Het gaat over een oermens die wordt ontdooid (door de opwarming van de aarde?) en dan is er iemand die zich over hem ontfermd in zijn natuurlijke omgeving, totdat de rest van de wereld daar lucht van krijgt. Hij zegt steeds "Bitah" of zoiets.

Op het laatst overlijdt hij door doordat hij "Bitah" roepend naar een helicopter loopt en volgens mij een klap van die wieken krijgt.

Aan het eind hoorde je volgens mij het liedje van Neil Young "Heart of Gold", maar dat kan ook een ander liedje zijn geweest.

Ht is wel vaak volgens mij, maar zoiets heb ik het in gedachten.

Toegevoegd na 15 minuten:
Het

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Volgens mij is het Iceman uit 1984
zie trailer.

Toegevoegd na 3 minuten:
PS:als het hem is mag je mijn vader bedanken,die herkende dat van die helicopter!^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is Kalifornia man. In de US uitgebracht onder de naam Encino man.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, California man met een C.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nope, het is niet K/California Man, dat is een komedie. Dit is een ander soort film. Antwoorder nr. 2 heeft 't juist.