Weet iemand een film waar het gaat over drugs verslaaft?

Ik zoek een film het liefst een heftige film die gaat over personen of een persoon die verslaafd is aan drugs.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (19)

Trainspotting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
16 seconden sneller :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wist dat hier veel reacties op zouden komen. Vandaar geen enkel toevging van mij.
Trainspotting is een bekende film over drugs.
Ritsuka
12 jaar geleden
Leaving Las Vegas (alcohol)
Jan Rap en zijn maat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Requiem for à dream
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Prozac nation over verslaafd aan prozac.
Kristianne F over verslaafd aan drugs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het verrotte leven van Floortje Bloem
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bahnhof zoo, over jonge heroineverslaafden in berlijn.
een realistische en deprimerende film.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben benieuwd of de film de moeite waard is. Omdat ik al een paar keer in Berlijn ben geweest, spreekt mij de film wel aan. Is het een aanrader?
Rieneke1
12 jaar geleden
het is een aanrader in de zin dat hij zeer realistisch is.
gelukkig is heroine niet meer zo in de mode.
geen film waar je vrolijk van wordt. ik heb trouwens maar de halve titel gegeven.
voluit heet hij; christiane f; die kinder von bahnhof zoo.
The Doors uit 1991. Dit gaat over de zanger van de band The Doors van Jim Morrison. Die was drugsverslaafd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Cary slee reeks misschien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
The Rose met Bette Midler die eigenlijk over Janis Joplin gaat. (Jim Morrison is hier al genoemd. Over het leven en de verslaving van Jimmy Hendrix heb ik geen film kunnen vinden. Amy Winehouse die komt er aan als het goed is.)
Verder gaat La Vie en Rose over Edith Piaf, The Lady sings the Bues over het leven van Billy Holliday uit heel andere tijden.

Toegevoegd na 17 minuten:
Update:
Deze link geeft een aantal film die over drugsverslaving gaan. http://www.imdb.com/list/qgYbmKCixGc/
en daar staan er meerdere tussen.
Die van Christiane F. vond ik zelf heel beklemmend, omdat die over gewone mensen gaat. In het overzicht staan er nog een paar meer tussen van een latere datum. Die ik hier heb genoemd heb ik ook gezien en kwamen zo bij me op. In het overzicht staan er nog een paar meer die ik gezien heb, maar deze zijn biografisch en gaan over personen die er ook aan zin overleden.

Toegevoegd na 38 minuten:
Toevoeging: La Vie en Rose gaat over alcohol. De anderen nemen er ook andere pillen bij. In het overzicht staat ook de film Stoned over de het leven (verslaving) en de dood van Brian Jones (The Rolling Stones). Die hoort in het rijtje van beroemdheden die op hun 27e aan drugs zijn overleden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thirteen.
Thirteen vertelt het verhaal van Tracy. Ze begint de film als een veelbelovende studente die nog met knuffels en Barbie-poppen speelt tot ze drugs begint te gebruiken. Een aangrijpend verhaal over een 13 jarig meisje, gevangen in een wervelwind van gevoelens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk Midnight Express eens - een oudje uit 1978 maar een hele goede film over drugs en alle ellende eromheen - waargebeurd verhaal
Bronnen:
12 jaar geleden
De film Christiane F heb ik 2 keer gezien, een waargebeurd verhaal gaat over een pubermeisje (13 jr) die in aanraking komt met drugs. Wordt een junk, prostitueerd zich en na meerdere pogingen om af te kicken overlijdt zij...
Een behoorlijk heftig en dramatisch verhaal, je kunt je niet voorstellen dat dit zo`n jong meisje overkomt...
In de hoop dat mijn puberdochters toendertijd niet op het verkeerde pad zouden belanden, heb ik de film een keer van de bibliotheek gehuurd en hebben we er met z`n drietjes naar zitten kijken. Mijn dochters waren er behoorlijk van onder de indruk, misschien ook een goed idee om deze film op scholen te tonen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind ik ook een goed plan om op scholen te vertonen, het gekke was alleen dat deze film "te heftig" werd bevonden door onze schoolleiding en wij hem zelf maar gingen kijken....... Toch heeft het een heel aanlokkelijk sfeertje die film vind ik zelf!
Razend de film
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sid & Nancy.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Basketball Diaries (1995)
met Leonardo DiCaprio.

Toegevoegd na 29 minuten:
Echt indrukwekkende film over drugsverslaving.
Leonardo DiCaprio speelt een jongen die in 1ste instantie begint met pillen en uiteindelijk verslaafd raakt aan Heroïne en dan de prostitutie ingaat om z'n verslaving te betalen.
Is gebaseerd op echte gebeurtenissen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
The Bad Lieutenant Port of Call New Orleans (US 2010)

Gaat over een politie-detective (Nicolas Cage) die verslaafd raakt aan de door hem onderschepte coke.
Eerder genoemde films als trainspotting en thirteen gaan wel meer over de sociale problematiek. Oja:

Rachel Getting Married (US 2008)
Anders dan de naam doet vermoeden gaat deze over een zusje die probeert af te kicken en de bruiloft van haar oudere zus niet goed aankan.

Fear and Loating in Las Vegas is ook een klassieker maar gaat meer over de effecten van drugs.