Hoe laten ze een baby lachen in een film?

Ik heb wel eens een film gezien waarin een baby lachte of een kleine glimlach gaf. Wat voor truc zit daarachter? Zit zijn moeder dan op de set en zwaait die naar de baby wordt die getraind? Want volgens iemand die ik ken lachen baby's niet zo snel uit zichzelf.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik me nou afvraag.. Op tv heb je programma's waarin ze een geboorte reconstrueren. Zo'n "pas geboren" kindje ziet er soms wel erg echt uit. Nemen ze een klein kind en smeren ze die dan onder met bloed? Of filmen ze een echte geboorte en monteren ze het in een ander filmpje?? Vaag...

Het beste antwoord

Baby's kunnen lachen vanaf dat ze 6 weken oud zijn.
Iemand die je kent zei dat baby's niet zomaar snel lachen uit zichzelf. Dat is niet helemaal waar, bijna elke moeder zou je kunnen vertellen dat ze hu baby weleens hebben horen lachen terwijl daar op het eerste oog helemaal geen aanleiding voor was. Ook ikzelf heb vroeger mijn baby's weleens horen lachen over de babyfoon, er was niemand in de kamer van de baby, die had gewoon lol uit zichzelf.
Baby's die lekker in hun vel zitten lachen best gemakkelijk. En hun favoriete speelgoed en onderwerp om over of naar te lachen is de mens. Je hoeft vaak niet eens veel bijzondere dingen te doen om een baby aan het lachen te maken, trek een gek gezicht of lach zelf en een baby lacht al.
Een uitdaging op een filmset is natuurlijk wel dat er veel onbekend gezichten en dingen in de buurt zijn. Het kan even duren totdat de baby ontspannen genoeg is. Maar met een mama in de buurt gebeurt dat al snel. Net buiten het zicht van de camera bevind zich meestal een mama. Verder moeten de filmmakers wel een beetje geduld en geluk hebben, want ze kunnen onvoorspelbaar zijn.
Vaak hebben ze ook meerdere baby's paraat staan, mocht er een baby in een huilbui uitbarsten dan gaan ze vaak aan de slag met de volgende, daarom werken ze ook vaak met tweelingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk worden de uitdrukkingen van de baby gefilmd wanneer hij/zij die spontaan laat zien, en dan later op het juiste moment in de film gemonteerd.
Amadea
12 jaar geleden
De moeder is inderdaad bijna altijd aanwezig op de set. Een scène word gewoon heel vaak opgenomen in de hoop een goed beeld te pakken waarin de baby meewerkt, dit kan eventueel met behulp van de moeder. En anders worden er andere oplossingen bedacht als dit echt niet wil lukken. Zoals de optie van het antwoord hierboven of de scène aanpassen!